tisdag 5 augusti 2014

Nytt läsår



Hej!
Sommarlovet börjar närma sig sitt slut och det börjar så småningom bli dags att fundera på skolan igen.
Hoppas alla haft ett riktigt skönt lov med mycket sol och bad så att batterierna är fullt laddade inför terminsstarten.
Första skoldagen börjar torsdagen den 14 augusti kl. 8.30 och slutar 11.45
I Hasselbacken i år kommer vi att vara 16 elever. Einar, Robin, Sam, Emilia, Sandra, Isak, Evelina, Elina och William i årskurs 4 och Simon, Olivia, Wilma, Ben, Rasmus, Mira och Linn i årskurs 3.
Jag ser framemot att få träffa er igen efter sommaren.
Det har varit nya upphandlingar med skolskjutsar inför det här läsåret så det kommer att för de flesta elever se ganska annorlunda ut med de olika skjutsarna i år. Bifogat finns ett skolskjutsschema.
I och med detta kommer det också att hållas ett separat föräldramöte den 11 augusti kl. 18.00 i skolans matsal. Detta möte gäller bara de som har skolskjuts.
Bifogar också ett schema för klassen. Vi börjar gå enligt schema på fredagen den 15 augusti.
Hasselbacken har en egen blogg där jag lägger upp veckobrev och lite annan information.
Ni hittar den också på skolans hemsida http://www.lemlandsgrundskola.ax/ under fliken infobloggar.
Under sommaren har jag bytt efternamn och heter numera Logren. Jag har inte fått min nya mailadress igång ännu, så vill ni få tag på mig via mail så är det fortfarande tom.sjoblom@sahd.ax som gäller.
Om ni har några frågor är det bara att höra av sig.
Med vänlig hälsning 

Tom