onsdag 21 oktober 2015

Brev hemskickat med eleverna idag

Hej alla elever och föräldrar i Hasselbacken!

Vår föreståndare Andreas har i dagarna fått ett en ny tjänst som överinspektör på utbildningsavdelningen. Det betyder att han kommer att vara sin sista dag på skolan den 19 november.

I och med det har skolnämnden frågat mig om jag är villig att över ta skolföreståndarskapet i Lemlands skola.
Ett uppdrag jag tackat ja till.

Det betyder att jag kommer att sluta som klasslärare i Hasselbacken.

Exakt när det kommer att ske kan jag inte säga helt säkert ännu, men det kommer att gå ganska snabbt. Vi söker för tillfället efter en vikarie som kan ta hand om klassen tills vi fått tag i en ny lärare. (En platsannons kommer att finnas i morgondagens tidning.)

Detta pga att jag kommer att jobba parallellt med Andreas de här sista veckorna.

Jag har till att börja med lovat att ta uppdraget det här läsåret. Efter det kommer jag att utvärdera om det är något jag vill fortsätta med eller om jag vill komma tillbaka till Hasselbacken som klasslärare.

Jag förstår att allt just nu kan kännas lite osäkert för er, men allt har gått väldigt snabbt och vi hoppas att vi kan lösa det mesta så fort som möjligt.
Jag finns ju också kvar i huset och kommer att kunna vägleda den person som tar över Hasselbacken.

Jag kommer att höra av mig så fort jag vet mera om vikariefrågan.

Med vänlig hälsning Tom